Monday, November 27, 2006

...continued

De werkvergunning

Tot nu toe ben ik nog steeds 'officieel' toerist in dit land.
M'n bedrijf wilde me geen werkvergunning geven tot mijn proeftijd er officieel opzat.
Dat vond ik geen prettig idee, maar ondanks herhaaldelijk zeuren hielden ze voet bij stuk.
Nu zit mijn proeftijd erop (jeeeuh!) en heb ik een vast contract (alsof dat iets uit maakt hier) dus tijd voor de werkvergunning.

Blijkt dat de klasgenoot van de bedrijfsleidster, die op het visumkantoor werkt ineens door haar baas in de gaten wordt gehouden en dus krijgen we niet meer de gebruikelijke voorkeursbehandeling.

Dus hoor ik vanochtend dat ik over twee dagen 't land uit moet. Dus snel m'n ontwerp afronden en dan donderdagochtend heel vroeg naar Hong Kong, daar een werkvergunning aanvragen, volgende dag ophalen en zaterdagochtend terug naar huis.

The Chinese way.
Ha!
Kan ik mooi m'n Sinterklaas-inkopen in trendy Hong Kong doen!

No comments: