Monday, September 03, 2007

Nine to five

Terwijl ik Chinese werkuren draai met een Nederlandse productiviteit (hoewel ik ondertussen onze volgende vakantie boek) lees ik op CNN dat volgens de Verenigde Naties de Amerikanen de hoogste arbeidsproductiviteit hebben. Het verbaast me niets, terwijl ik verder lees, dat de productiviteit van een Chinees ongeveer vijf keer zo laag is als van een westerling.

Volgens de Chinezen zijn alle Europeanen lui en veel Amerikanen denken daar net zo over. Ik vertel ze altijd dat wij het gewoon goed voor elkaar hebben en dat we hardstikke productief per uur zijn, vooral in Nederland.

Maar wat blijkt er uit dat VN onderzoek: de EU'ers met de hoogste arbeidsproductiviteit zijn de Ieren, de Luxemburgers en de BELGEN.

't Is maar goed dat ik met een beetje bluffen met de kerst twee weken vrij heb geregeld: kan ik eindelijk eens zelf in Nederland komen kijken hoe beroerd het vaderland er nou precies voor staat...

1 comment:

Anonymous said...

Hoezo productief op t werk??
Wanneer moet ik dan je blog lezen?
kus