Wednesday, May 07, 2008

School's Out

mijn school tussen de woontorens

Voor mij is nu een extra leuke periode aangebroken, waarin ik niet werk maar in plaats daarvan full-time Mandarijn studeer. Hard werken, meer dan acht uur per dag, maar een lang gekoesterde wens en 't geeft alle voldoening die ik gehoopt had. 's Ochtends rijd ik op de fiets - 15 minuten - naar mijn school (zie foto hierboven), middenin in 't zakencentrum Lujiazui.

de flessenopener is 500 m. hoog

De vestiging van mijn school waar ik deze twee maanden les heb zit in 't clubhuis van een compound vlak naast de twee hoogste gebouwen van Shanghai (op dit moment). In zo'n clubhuis zitten de extra faciliteiten van een compound, zoals de balie van 't management, de sportschool, het zwembad, een pinautomaat, leeszaal, etc.

de landmarks van Shanghai op een rijtje
vanuit de school-compound

Deze compound zit wel echt op een toplocatie, middenin 't zakencentrum en op dit moment bouwen ze er een nieuwe metrohalte pal naast. En zo'n Chinese school in je eigen compound is ook niet verkeerd. Wellicht dat we hiernaartoe verhuizen als over ruim een jaar de huur op ons huidige appartement afloopt...

No comments: