Monday, August 09, 2010

Laptop



Voor 't eerst in m'n leven een laptop gekocht nu ik er geen meer van mijn werk heb. Moeilijke opgave, want computers kopen in China is lastig: de verkopers hebben geen idee waar ze 't over hebben, alle geschreven informatie en besturingssystemen zijn in 't Chinees en de winkels zijn net zo overzichtelijk en presentabel als een vismarkt.


Ik wilde niet veel geld uitgeven en heb uiteindelijk, denk ik, best een goede keus gemaakt. Uitereraard een Chinees merk, maar dan wel de beste: Lenovo, die tegenwoordig de ThinkPads maakt (ik heb een ThinkPad E40 gekocht - een goedkope degelijke computer, krachtiger dan een NetBook, maar geen supermachine). 


Het blijft opvallend hoeveel aantrekkelijker MacBooks zijn. Bijna al mijn vrienden hebben er tegenwoordig een, maar mij zijn ze nog steeds te duur en ik heb geen zin om al m'n computerkennis opnieuw te moeten leren.

No comments: