Tuesday, December 07, 2010

Sinterklaas

Mooie Sinterklaas achter de rug (gisteravond), met een pakketje dat net op tijd aankwam van mijn vader uit Nederland (taai-taai! pepernoten! chocoladeletters! en goede boeken voor tijdens de Kerst). Voor Sheila had ik stiekum twee cadeaus geregeld. 



's Ochtends vroeg had ik zelf al een cadeau gevonden in m'n schoen - onderwaterhuis voor m'n Lomo Fisheye camera! Die gaat met Tomb Sweeping Festival (begin april) mooi mee naar koraalriffen op de Fillipijnen.


Voor Ja@p en K0en had ik cadeaus opgestuurd naar Nederland, een week geleden via China Post. Beetje een gok, maar ik had geen keus want de internationale koeriers (FedEx, UPS en TNT) weigeren allemaal dingen met een batterij erin te sturen en willen allemaal bovendien je paspoort zien - en die ligt bij het visumkantoor op dit moment. China Post doet nergens moeilijk over, maar kan niet garanderen wanneer het pakket aankomt: ergens tussen de 4 dagen en 2 weken. Gelukkig waren de pakketjes er op tijd!


pakketjes good to go (verpakking 2x zo zwaar als de inhoud)
bijbehorende papierwinkel (dit is voor 1 pakketje)
in totaal kostte de hele operatie bijna een uur in het postkantoor
maar dan heb je ook wat



No comments: