Saturday, June 30, 2007

Below the Radar

Vandaag gaan we erachter komen hoe goed het Nederlands is van de mensen die hier stiekem het internetverkeer beheersen. Dit blog is vanuit China al weken alleen via een omweg zichtbaar en hetzelfde geldt voor Flickr, de site die we voor onze foto's gebruiken.

dit webadres in Firefox, met de TOR-applicatie uitgeschakeld (zie pijl)

Om geblokkeerde pagina's toch te bekijken moet je altijd een omweg gebruiken. Meestal lopen die omwegen via online portals die zich vooral richten op gebruikers die stiekum sexsites bekijken (irritante stukjes internet) maar zelfs dan blijken sites vaak onbereikbaar. Ik wist al een tijdje van een betere methode om de Great Firewall of China (de Chinese Vuurmuur) te omzeilen. Nu ik terug ben uit Tokyo had ik eindelijk tijd de nodige dingen op m'n PC te installeren en, voila!

zelfde window met TOR ingeschakeld

Yes! Nu kan ik eindelijk ook zelf zien hoe mijn weblog er uitziet! En... de foto's van onze toptijd in Tokyo online zetten! Vanaf morgen zichtbaar (buiten China) via www.dirkandsheila.com

De benodigde software wordt gratis aangeboden door whizzkid-voorvechters van een vrij internet. Hopelijk blijven die jongens de Grote Chinese Broer steeds een paar stappen voor...

No comments: