Friday, June 01, 2007

International Day

Deze zaterdag is het International Day en in de basisschool tegenover ons huis had een First Grade klas Nederland als thema gekozen. Via via hadden ze me gevraagd of ik als Echte Hollander een bezoek aan de klas kon brengen - dus dat heb ik afgelopen maandag voor 't werk gedaan.

Eerst een hele klas Aziatische kids (en 1 blond jongetje) helpen met hun uitspraak. Roepen er twintig 6-jarigen "Halloooo! Tot ziens!!! Proost!!! (nee: voor als je niest) Hoe gaat het?!! etc."

Daarna mocht iedere leerling drie vragen stellen.
- Ja, ik woonde in Nederland in een huis van baksteen, met een puntdak aan bij 'n kanaal en we hadden een bootje;
- Nee, ik spreek helaas geen Koreaans;
- Ja, er zijn ook Chinezen in Nederland; die heb je overal.

Hollandse geveltjes in de gang

No comments: