Saturday, June 02, 2007

International Day 2007

Vandaag is 't International Day op de scholen in China, een feestdag die ze hier nog niet zo lang hebben. Op uitnodiging van klas 1C (waar ik maandag was komen vertellen over Nederland), zijn Shei!a en ik vandaag even gaan kijken bij de basisschool tegenover ons huis. Iedere klas heeft een ander land als thema met bijbehorende spelletjes en eten. Alle kids hadden een paspoortje waarmee ze in ieder land een stempel konden halen. Gelukkig had ik mijn trouwe telefoon-camera weer bij me!

De Netherlands National Beverage op deze foto is... koeiemelk! (hier niet zo populair)

Hee wacht 's even, is dat... jawel! Kleine Chineesjes met een sjoelbak!!

Respect voor Nederlandse kunstschatten... (de oranje karakters staan voor Nederland)

En uit de propaganda-luidsprekers schalt... De Vogeltjesdans!

En het absolute hoogtepunt: 'n hele Chinese schoolklas in overtuigende outfits aan het volksdansen!

(klik hier voor de video: http://www.youtube.com/watch?v=ps3eFrRfPPM)

1 comment:

Unknown said...

ik vind het wel een beetje griezelig, zulke jonge kinderen al in kring zetten met een witte puntmuts op...
;)
mooi verhaal dirk!
de vogeltjesdans, briljant!
jop