Monday, July 16, 2007

And counting...

Eerste 'post' sinds lang, na een bewogen week vol allerlei logees, bomvolle dagen, veel etentjes, cocktails en andere toeristische zaken.

En apartementenjacht. Het lijkt erop dat onze tijd in de Living Quarters van de SMIC computerchip fabriek - Shei!a's werkgever - er definitief op zit! Na een dramatische week woningzoeken haalt Shei!a op dit moment de sleutel van ons nieuwe apartement. op en da's op tijd ook want over vijf dagen verhuizen we.

Dus: binnenkort foto's van de nieuwe compound op http://www.dirkandsheila.nl/ - en eindelijk interieurfoto's van ons eerste appartement in Shanghai.

Huiselijk tafereel dat binnenkort tot 't verleden behoort: een verse lading fabrieksarbeiders komt aan in de compound. Ergens geronseld in een verre provincie en ieder meisje mag 1 kartonnen doos vol spullen meenemen. Ze wonen in grote slaapzaal-gebouwen met z'n achten in 'n kamer.

2 comments:

Anonymous said...

eef checken of ik nu wel berichtjes kan achterlaten..

Anonymous said...

hmm, dat was ik, yvon. het lukt eindelijk, jeuj!
ik was je verhuisfoto's aan t bekijken (werken direct na je vakantie is stom!), en hoewel ik net de chinezen een beetje heb leren kennen, sta ik er toch weer van te kijken dat het lijkt alsof het niemand iets kan schelen dat die glimmende auto daarzo risico op krassen aan t lopen is...