Monday, December 07, 2009

Summit

Weer een mooie nieuwe ervaring rijker: afgelopen zondagavond naar Nanjing afgereisd - kan per hoge-snelheidstrein, duurt 2-en-half uur - voor de EU-China Business Summit. s'Ochtends workshops met captains of industry (Thema van de Summit: Sustainable Recovery) en daarna keynote speeches van onder andere Barosso en Wen Jiabao.

lunch op de luxe government compound in Nanjing

simultaan-vertaal headset

de fotografen achterin zijn de enige die Wen Jiabao mogen fotograferen (officieel dan, in de praktijk staat iedere aanwezige Chinees met z'n mobieltje of BlackBerry te klikken)

Op weg naar buiten - ik had haast want wilde m'n trein terug naar Shanghai halen - kwam ik plotseling in het persvak terecht en stond ik bij de carport vlak naast Barosso (foto hieronder, bewogen) en Wen Jiabao die in hun auto's stapten. Bij Wen was ik niet snel genoeg om m'n telefoon/camera te voorschijn te halen. Ik had 'm zo kunnen aanraken - niet zo indrukwekkend, die Chinese secret service.


Ook mooi: ik kon tijdens de conferentie gewoon blijven doorwerken aan een (render)project dat in Shanghai en Nederland gedaan werd. Dankzij de iPhone die ik de dag voor de conferentie eindelijk gekocht heb. Daar ga ik nog een hoop plezier van hebben...


No comments: