Thursday, November 11, 2010

Passport Trouble

Op zaterdag 20 november loopt mijn huidige verblijfsvergunning af. De nieuwe verblijfsvergunning is al aangevraagd en inmiddels klaar om in mijn paspoort geplakt te worden, maar...


Vandaag bleek dat alle pagina's in mijn paspoort vol zijn! Dom: niet aan gedacht! In paspoorten van de meeste andere Westerse landen kun je in dat geval pagina's bij laten zetten, maar in Nederland kan dat alleen als je en speciaal (duurder) zakenpaspoort hebt. Dat heb ik vandaag dan maar aangevraagd, maar 't duurt twee weken voordat dat nieuwe paspoort in Shanghai is en dan is mijn verblijfsvergunning inmiddels verlopen.


Stress! Maar ik vind vast wel een oplossing, desnoods door een weekje uit te wijken naar Hong Kong.


Update: ik heb van de Chinese Immigratiedienst een maand uitstel gekregen, dankzij medewerking van het Nederlands Consulaat en de HR afdeling van Shei!a's werk. Probeer bij de Nederlandse IND maar eens voor elkaar te krijgen!

No comments: