Tuesday, January 25, 2011

China Kettlebell Club

Bij een loterij in december heb ik een lidmaatschap gewonnen van een fitnessclub vlakbij ons appartement. Het zijn dezelfde mensen waar ik eerder 'boot camp' mee gedaan heb (ook gewonnen in een loterij). Ik ben de hele maand januari al aan 't trainen: dat gratis lidmaatschap is mooi parallel aan de Goede Voornemens en als voorbereiding op de wintersport volgende week.




Naast fietsen en hardlopen doe ik dit keer vooral Kettlebell Training. Dat is een soort gewichtstraining waarbij je gebruikt maakt van een soort bowlingbal-met-een-handvat (kettlebell) die je draagt, optilt en rondslingert. Veel leuker dan normale krachttraining en goed voor mijn schouder, waar ik altijd problemen mee heb (2 jaar geleden gebroken met snowboarden).

No comments: