Wednesday, September 08, 2010

Commute



We hebben geen zin om onze gestolen scooter te vervangen en daarom ben ik van plan iedere dag op de fiets op en neer te gaan naar de universiteit: een ritje van krap een half uur als het verkeer meezit. Geluk bij een ongeluk: fietsen in de binnenstad van Shanghai is één van de mooiste dingen die er is, vooral 's ochtends tijdens het spitsuur - behalve op maandag begin ik iedere dag om 8:30AM. Dit wordt vast één van mijn beste herinneringen aan deze periode studeren.
de dagelijkse fietsroute
De route die ik neem staat 's ochtends over vrijwel de hele lengte muurvast met veel teveel auto's besturd door veel teveel mensen die niet kunnen autorijden. Kan ik met m'n mountainbike mooi doorheen zigzaggen. Ter illustratie: als ik met de taxi van huis naar de universiteit ga kost het bijna twee keer zoveel tijd.
route in detail:
5.2 km wolkenkrabbers, driewielers, parken, viaducten,
straatverkopers, koloniale villa's en verkeersknooppunten


No comments: