Wednesday, September 08, 2010

Crunch Time

Vandaag het entrance exam voor Jiaotong University gedaan: een 1-op-1 intake gesprek met een leraar, een geschreven en luistertest op de computer en tenslotte een interview met drie leraren. Op basis van mijn 1-op-1 gesprek werd ik in Zhong San geplaatst (tweede niveau intermediate class), maar bij mijn geschreven test viel ik vervolgens totaal door de mand. Gelukkig had ik de afgelopen weken nog hard karakters geleerd waardoor ik toch niet helemaal faalde. 


Uiteindelijk ben ik ingeschaald op Chu Si (hoogste niveau elementary). Hoewel ik weet dat Chinezen niet makkelijk complimenten geven zit het me toch niet lekker dat ik na vier jaar leren nog steeds in een 'beginner' niveau wordt ingeschaald. Als 't niveau me te laag is ga ik de komende week gewoon alsnog switchen naar een hoger niveau.


hoofdentree poort van Shanghai Jiaotong University

No comments: