Thursday, May 17, 2007

Easy rider

(gek, mijn telefoon-camera maakt de gebouwen krom...)

In 't spitsuur is de kans op 'n taxi in 't centrum miniem. En als je er al eentje kunt vinden staat ie gegarandeerd muurvast in het verkeer. Dus, als je haast hebt om ergens te komen - spring je achterop bij de moti - de motortaxi; die jongens zijn razendsnel. Overal tussendoor zigzaggend, op beide weghelften en over de stoep ben je voor je 't weet op Chinese les of in 't afgesproken restaurant.
Alleen doen als 't echt nodig is natuurlijk - want echt helemaal veilig is 't niet.

2 comments:

Unknown said...

He Drikus,
na je mailtje maar weer is je blog opgezocht. Is nog redelijk lastig met google, haha! Ik zit nu in berlijn, daar leer ik in 6 weken vliegen op een Airbus A320 (zegt je niks, maakt ook niet uit!) Daarna de wijde wereld in met mijn CV in de achterzak! Ik hoorde hier dat chinezen, voordat ze uberhaupt beginnen met vliegen op dit vliegtuig, eerst alle teksten op de schermen als symbolen leren te herkennen. krijgen ze twee maanden voor... Veilig gevoel? Haha! Vind het leuk dat je deze blog zo goed onderhoudt, spreek je snel weer, ciao!

Bas.

3kus said...

Lekker Bas.
Net nu ik voor 't eerst in m'n leven vliegangst begin te ontwikkelen. En dat dan weer net nu ik voor 't eerst in m'n leven zoveel vlieg.
Mooi dat je m'n blog leest - zegt 't voort zegt 't voort!