Saturday, May 19, 2007

Like animal

Dit is een van de straatjes waar we, ik en m'n collega's, graag lunchen door de week als 't buiten lekker weer is (niet te warm). Het zit er vol typische Shanghainese mini-restaurantjes, waar je voor minder dan 50ct meer eten krijgt dan je op kunt op kleine terrasjes op 't trottoir.

In deze straat zitten ook veel dierenwinkels, waar ik soms dingen koop voor Spin (de kat). Vandaag ontdekte ik er opeens een stel steegjes die samen een mini-dierenmarkt vormen (er zijn ook grote, elders in de stad). Voor dierenvrienden altijd even doorbijten, maar ik ben toch maar een kijkje gaan nemen. Gelukkig had ik m'n trouwe telefoon-camera bij me:
Een bakje schorpioenen graag...

... en 'n paar kilo schildpad (mijn schoenmaat is 44) ...
... een kratje konijntjes...

... een berg hagedissen...

... een mandje kuikens...

...en nog 'n paar zakken schildpad.

Alles springlevend, uiteraard.