Friday, February 11, 2011

Solved

Na vijf jaar trouwe dienst is mijn ouwe trouwe mountainbike aan vervanging toe. Ik heb die fiets vijf jaar geleden bij de Carrefour gekocht voor 60 euro. Ik gebruik 'm intensief maar 't is lastig om goede kwaliteit onderdelen te vinden, nu die steeds vaker vervangen moeten worden. 

De laatste tijd breekt iedere twee weken een trapper af. Dan fiets ik met 1 trapper door tot ik ik langs een fietsenmaker kom (zitten hier om de kilometer). Die lui langs de straat hebben alleen de goedkoopst mogelijke onderdelen, dus de nieuwe trapper houdt 't maar een paar weken uit voordat de as opnieuw afbreekt.

Deze week ben ik zo lang blijven doorfietsen met een kapotte trapper dat het schroefdraad in de trapas helemaal naar de gal was. De fietsenmaker bij ons in de straat had een goedkope oplossing, goedkoper dan de trapas vervangen - maar ik begreep 'm niet zo goed omdat ie een erg zwaar accent heeft. Ik zei: prima, ik haal 'm over 15 minuten op.

Oplossing: de trapperas vastgelast in de schroefdraad! Haha slim hoor. Benieuwd wanneer de lasnaad breekt.


Update: lasnaad heeft 't drie weken volgehouden. Daarna toch maar een nieuwe trapas erop laten zetten, door een wat betere fietsenmaker.

No comments: