Saturday, February 12, 2011

Customizing


Mijn goede vriend Matt heeft me laatst geholpen om een goedkope iPad voor Shei!a uit Amerika te halen (hij werkt voor Apple). Tijd om een gunst terug te doen. Voor zijn nieuwe appartement zoekt hij een koffietafel en op internet had ie het bovenstaande plaatje gevonden van een tafel die hij ziet zitten.



In China kun je alles met de hand laten namaken, als je tenminste weet hoe je 't moet uitleggen. Mijn meubelmaker  en ik begrijpen elkaar inmiddels vrij aardig, maar 't blijft natuurlijk het beste om met tekeningen te communiceren. Gelukkig heb je die met SketchUp zo in elkaar gedraaid en (helemaal mooi) op een iPhone kun je die in 3D laten zien, inclusief inzoomen op details als die voor de meubelmaker niet helemaal duidelijk zijn.


Altijd moeilijk - onmogelijk - om niet zelf ook wat te bestellen als je bij de meubelmaker bent. Deze keer laat ik ze een ladenblok maken dat in onze knalrode Chinese kast past. Voor het prachtige bestek dat we bij ons trouwen hebben gekregen.

No comments: