Wednesday, March 09, 2011

Interview

Via LinkedIn werd ik vorige week benaderd door een headhunter uit Beijing. Of ik wilde solliciteren bij een kantoor bij ons in de buurt die iemand zochten zoals ik. Gedaan natuurlijk, en vanochtend was - na twee keer afzeggen - uiteindelijk het sollicitatiegesprek. 

Vreemde ervaring, want over het kantoor is weinig bekend (geen website, online alleen een artikel in een Chinese krant) en het grootste deel van de communicatie liep steeds via de headhunter. Een omschrijving van de vacature ontbrak ook. Ik zag het gesprek van vanochtend dan ook vooral als een kans om te oefenen in m'n sollicitatie-skills. 

Daar was 't dan ook heel nuttig voor: ik zei een paar onhandige dingen die ik in de toekomst voor me zal houden en ik kreeg wat inzicht in wat, voor een lokaal bureau, mijn meest interessante kenmerken zijn.

No comments: