Thursday, March 17, 2011

Ride

Na lang, lang wachten is mijn nieuwe, custom-built fiets eindelijk klaar. Ik heb bij een Shanghainees fietsen-fabriekje/merk Speedcat een extra groot fixed-gear frame laten maken - extra groot voor lokale begrippen uiteraard. Dat kon om de een of andere reden alleen in de kleur wit anders had 't nog langer geduurd (dit kostte al anderhalve maand). Daarom heb ik alle andere onderdelen ook maar in 't wit gekocht. 


Hoewel 't frame een fixie is heb ik een flip-flop achterwiel erin laten zetten, d.w.z. een single-speed tandwiel aan de ene kant en als je 't wiel omdraait is ie fixed gear. Helemaal fixed gear vind ik voorlopig nog een te gevaarlijk idee: fietsen zonder remmen in Shanghai is vragen om heel snel een ongeluk. Ik ben nog op zoek naar een smaller stuur en een langere stuurpin.


Gaat trouwens nog interessant worden om te zien hoe wit ie blijft. Desnoods laat ik de hulp 'm schoonpoetsen (wat?!). Serieuzer: als 't regent hou ik 't voorlopig nog bij m'n mountainbike want die dunne racefiets bandjes remmen niet zo efficient. Mooi detail: in de zaak waar de jongens van Speedcat hun fietsen in elkaar zetten (middenin de French Concession) lopen ook kippen rond.



No comments: