Tuesday, August 11, 2009

Nice Try

Maandagochtend, na het bivakmuts-zwemmen en een ontbijt bij een uitstekende Duitse bakker, vertrok ik met een auto richting Laizhou, anderhalf uur ten noorden van Qingdao. Dat gebied is een centrum van traditionele Chinese steenhouwerijen, waar de natuurstenen delen voor de Chinatown poorten worden gemaakt.

Onze Chinese partner is verantwoordelijk voor dit werk, maar ik was afgereisd zonder vertegenwoordiger van de partner. Die had het nog te druk met zijn in de prak gereden auto (zie twee posts eerder).

Eenmaal aangekomen in de fabriek bleek letterlijk geen enkel onderdeel klaar was voor inspectie. Overal werd nog druk aan geboord, gehakt, gezaagd en geslepen.

Duidelijk een moment voor mij om weer eens boos te worden; een aspect van het werken in China waar ik een hekel aan heb.

Na wat geruzie en geschreeuw was duidelijk dat ik de boel werkelijk niet goed zou keuren voor verzending. Daarna kreeg ik uiteraard een belachelijk dure lunch met veel bier (Qingdao) om 't goed te maken, waarbij we afspraken dat ik drie dagen later terug zou komen en dat alles dan wel af zou zijn.

No comments: