Tuesday, August 11, 2009

Total Loss

Het werk is weer begonnen en na een week terug is m'n eerste uitstapje een ritje op-en-neer naar Suzhou. Een medewerker van onze Chinese partner pikte me op in zijn auto voor de 'final check' van de houten delen voor de Chinese poorten die de Hagenezen gaan bouwen voor hun 'Chinatown'.

hout-snij werkplaats

onderdelen van de poorten worden geschuurd
(de verflaag wordt in op locatie aangebracht)

mooi werk

houtsnijwerk

lekker roken tussen de houtsnippers



Op weg terug, wachtend op een stoplicht bij het binnenrijden van Shanghai, heb ik - 't was een kwestie van tijd - m'n eerste echte auto-ongeluk hier meegemaakt (zie boven, de personenauto linksvoor is de onze).

Goed geschrokken, auto total-loss (dat zegt wat in China), wat pijn in m'n nek maar verder niets ernstigs. Een mobiele kraan met defecte remmen ramde de blauwe vrachtwagen achter ons die vervolgens doorschoof tegen onze auto en nog een stel anderen aan.


Mijn chauffeur heeft in Nederland leren rijden, tijdens de bouw van het Chinese hotel in Delft, dus ook hij droeg zijn gordel - iets dat vrijwel nooit voorkomt hier.

We waren tijdens de vrijdagspits op weg naar 't vliegveld, waar ik Sheila zou ontmoeten voor een weekend aan 't strand - op het nippertje heb ik onze vlucht gehaald. Zat in het vliegtuig nog na te trillen: als die blauwe vrachtwagen niet achter ons had gestaan...

No comments: